lørdag den 29. oktober 2011

Dagens Øvelse - Miljøbeskrivelse

Dagens Øvelse:
Miljøbeskrivelse
10 - 15 linjer
Læg vægt på en eller flere sanser

Søster kærlighed selv på en tømmermænds morgen

En ulidelig stank af råddenskab ramte mig med et, i det jeg slæbte ind over dørtærsklen til min søsters et værelset lejlighed på 3. sal. Jeg pustede stadig noget over alle trapperne, det kunne min astma absolut ikke lide. Det var det samme bøvl hver gang, jeg kunne aldrig finde på at flytte ind på 3 sal.

Luften var indelukket, faktisk helt stilstående. En hørmende stank af cigaretrøg, sprut, sved blandet med parfume. Jeg måtte bare have noget frisk luft herind man kunne ånde i, i mens jeg sigtede efter vinduet i den anden ende af rummet, smækkede jeg døren efter mig.

Alt imens måtte jeg bane mig vej gennem tøjbunker, gamle pizzabakker, ølflasker og diverse andet rod, fik jeg øje på min søster som lå på sovesofaen.

Lejligheden bar tydeligt præg af at hun havde holdt fest i går, og var sikkert endt på byens Crazy Daisy endnu en gang, som hun gjorde det hver weekend. Godt nok var vi søstre med vores livsstil var som nat og dag.

Jeg fik åbnet vinduet, allerede få minutter efter kunne man tydeligt mærke den friske luft tage sit indtag. Hun begyndte at røre på sig, mens hun utilfreds brokkede sig over kulden.

"Jamen hej søs jeg er også glad for at se dig" sagde jeg frisk til hende.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar